dimecres, 1 de desembre del 2010

BLOC 5. RECURSOS PER A LA MILLORA EN L’APRENENTATGE I AUTOAPRENENTATGE DEL CATALÀ

A partir del vídeo de Pep Hernàndez  (http://vimeo.com/17619352) heu de respondre aquesta pregunta ben senzilla:

per què un Bloc, com ara "Recursos per al coneixement i ús del català", pot arribar a ser una bona eina TIC?

25 comentaris:

  1. Perquè amb el bloc aconseguim transmetre i compartir coneixements de manera ràpida i efectiva, i poder veure-ho a qualsevol moment, tenint un ordinador amb accés a internet.

    ResponElimina
  2. Perquè tots els alumnes podem accedir al bloc, i des d'ací podem comentar els documents, videos, etc. Participar en ell i fer exercicis.

    ResponElimina
  3. EL bloc de Recursos per al coneixement i ús del Català sí que pot arribar a ser un bona eina TIC perquè permet conèixer tota mena d'informació necessaria per a tots els estudiants perteneixents a aquesta asignatura.

    Aida Cano i Gracia Domenech

    ResponElimina
  4. Perquè és una manera diferent de fer activitats i ixr un poc de la monotonia dels exercicis típics de paper i llapis. A més gràcies aquest bloc també podem obtindre coneixements mitjançant el format digital i intercanviar opinions o informacions amb els teus companys/es sobre algun tema en concret.

    Nàdia i Angèlica.

    ResponElimina
  5. Perquè en aquest bloc es pot fer comentari de tot el que passa a l'assignatura.
    També es pot penjar material per a treballar o per a consulta, així com videos d'exposicions a classe.
    Manuel Mas
    Dolo Guill

    ResponElimina
  6. Perquè és una eina interactiva, en la qual, es poden arreplegar gran quantitat d'idees i conceptes i fins i tot tindre debats, col·loquis...
    És accecible a tot el món.
    Pilar Arteaga Blanco
    Marta Martinez Gonzalez

    ResponElimina
  7. Perquè es poden penjar enllaços amb materials, vídeos i tot tipus d'informació relacionada amb l'assignatura i els alumnes poden treballar sobre eixa informació i compartir amb la resta de companys els dubtes o qualsevol altra cosa que siga d'importància per a tots.

    ResponElimina
  8. Perquè es poden publicar per exemple vídeos i altres materials com per exemple preguntes, i així porporcionar altres mètodes d'aprenentatge més entretinguts, com Caçador de paraules.

    També permeten a l'alumnat partcipar en preguntes com la que estem contestant ací i a la professora/al professor penjar enllaços per oferir al lector altres eines de treball.

    Endemés, es poden penjar notícies d'informació general, d'informació relacionada amb tota la carrera de filologia catalana.

    Joaquim Llorca, Paloma Alonso.

    ResponElimina
  9. Pense que moltes vegades les coses senzilles són les que millor funcionen. El fet que Sandra penge textos amb el suport de vídeos i fotos dóna una informació clara i ordenada (per dates, dada important). El bloc és una bona manera de donar més importància al missatge i a més deixa lloc a l'interacció, a diferència dels fòrums que poden desvirtuar el missatge principal.

    María I.

    ResponElimina
  10. Aitana Garcia i Marta Ivars.

    Perquè fa que els alumnes interactuen més entre ells i el professor i a més s'habituen a la utilització d'aquest tipus de TIC com és un blog. És també una forma didàctica i entretinguda de comunicar-se i compartir idees amb tots aquells que visiten el blog.

    ResponElimina
  11. El Bloc és una bona eina en primer lloc per tot els tipus d'informació que ens facilita; per exemple videos, noticies,adreçes relacionades amb la docència, etc.
    En segon lloc es tracta d'un punt on tots ens podem trobar, un punt de reunió per a parlar de les coses que ens interessen, comentar les nostres opinions, conèixer les dels company, etc.
    Es tracta, doncs, d'un centre per a interactuar, entre nosaltres i entre totes les informacions que podem fer servir.

    ResponElimina
  12. El bloc de recursos per al coneixement i ús del català es pot considerar una bona eina TIC, ja que gràcies a aquest bloc tots podem coneixer conceptes que abans no coneixiem i a més a més ens seran útils per al nostre futur.
    Endemés fa que tots els alumnes participen en les activitats de l'assignatura i puguen aprendre més sobre aquesta.

    Cristina Moll i Miriam Beltrán.

    ResponElimina
  13. Perquè en una mateixa pàgina web pots penjar diferents tipus de materials per a l'assignatura i si tens algun dubte pots accedir i consultar-los, és molt més comode així, ja que no has de consultar diferents pàgines i a més molta més gent pot beneficiar-se i accedir a aquests materials.

    ResponElimina
  14. el bloc "Recursos per al coneixement i ús del català" és una bona eina TIC perquè s'utilitza un suport digital que permet el contacte dels alumnes i la professora i es poden adquirir coneixements d'una manera entretenida.

    Ana Maria Mas Diaz i Victoria Serna Candela

    ResponElimina
  15. El bloc de l'assignatura, anomenat "Recursos per al coneixement i ús del català" és un bon recurs TIC ja que és una part fonamental de l'assignatura.
    Recorrem a ell per a penjar materials com activitats i vídeos, entre altres. A més, aquesta eina permet que ens relacionem entre nosaltres, que puguem veure i contestar les aportacions d'un company.

    Cal dir, que com a bon recurs que és, complementa l'assignatura dia a dia a classe.

    ResponElimina
  16. Mari Pau Castelló, Rosa Anna Guijarro i Aitana Baeza.

    Perquè el blog és un recurs per mitja del qual qualsevol persona pot tindre accés a la informació penjada al bloc i a més pot afegir-ne.

    ResponElimina
  17. Pot arribar a ésser una bona eina tic perquè permet transmetre tots els coneixements de l'assignatura "rescursos per al coneixement i ús del català"que hi són aplegats a tothom que tinga accés a internet i que hi vulga entrar per posar-los en pràctica generalment.

    ResponElimina
  18. Perquè mitjançant videos i informació que es penja al bloc es poden posar en comú diferents punts de vista que ens ajuden a adquirir els coneixements que cal.

    ResponElimina
  19. Creguem que pot ser una bona eina TIC, ja que ens ajuda a treballar d'una manera més amena i divertida. A més a més, podem intercanviar informació sobre els temes emprats.

    Sergi Alonso i Tamara Ortiz

    ResponElimina
  20. Perquè és una de les millores formes de poder proporcionar informació com ara vídeos relacionats amb l'assignatura

    ResponElimina
  21. Lluís Ronda i Irene Mira

    Aquest bloc pot resultar una bona eina TIC perquè dóna la possibilitat de compartir materials i opinions entre alumnes i professora des de qualsevol lloc i qualsevol moment. A més, dóna la possibilitat de tenir una relació més ràpida entre nosaltres.
    Pel que fa als materials didàctics, en el bloc podem treballar amb altres molt atractius com poden ser vídeos o fotografies, que fomenten la participació.

    ResponElimina
  22. Pot ser una bona eina TIC, perquè constantment ens ajuda a seguir millor la llengua d'una manera més interactiva i podem exposar diferents punts de vista que ens aclaren molta informació.

    ResponElimina
  23. Aquest bloc pot arribar a ser una bona eina TIC perquè amplia els nostres coneixements sobre l'assignatura de manera extraescolar i particular. També és un mecanisme de repàs de les lliçons que hem tractat a classe i que no hem d'oblidar durant la nostra formació acadèmica.

    Cal destacar que és una bona forma d'estar en contacte amb la professora i la resta de companys. Un bon mètode per intercanviar opinions,generar debat,pujar materials i notícies de rellevància; tot sempre vinculat amb l'objectiu de l'ensenyament.

    És una referència farcida d'enllaços a materials audiovisuals, fonètics i altres formats. Entrellaça docència i tecnologia.

    ResponElimina
  24. Perquè és una eina on pots contrastar informació i diversitata d'opinions amb molta gent. A més, és una bona manera d'acostumarse a les noves tecnologíes com ara els ordinadors, internte, etc.

    ResponElimina